zon en onweer - Reisverslag uit Bisceglie, Italië van Henk Seckel - WaarBenJij.nu zon en onweer - Reisverslag uit Bisceglie, Italië van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

zon en onweer

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 Mei 2018 | Italië, Bisceglie

De stad Trani is een mooie oude stad met een haven die gemengd  is met plezier- en vissersvaartuigen . Het is er 's avonds druk. De terassen zitten vol er is reuring genoeg. We besluiten bij het minder gezellige restaurant te gaan eten. Wel modern maar geen kleedjes en weinig verlichting.

Je zou zelf denken neem de buurman maar de anthourage doet te duur aan.

Het is een goede keuze. We eten de goden uit de hemel. Heerlijk verse vis en een perfecte salade. Na het afzien op die lange weg met gespuis en hoeren, maakt dat we weer tot rust komen en genieten.

Het hotel dat we geboekt hebben ligt om de hoek van de haven. Een statig oud gebouw met kalksteen en roze/geel pleisterwerk. De marmeren gangen doen luxueus aan. Jammer dat er een fiets van ons tegenaan viel en gelijk een hap uit de muur nam.

We slapen vorstelijk. Een gewoon bed en een lekkere douche. We genieten er wel van na dagen van tent en slecht sanitair.

Met kanonschoten worden we om 8 uur gewekt. Alweer maakt de buitenwereld ons wakker, al zijn we wel nieuwgierig wat het is. We hangen gelijk uit het raam op de tweede verdieping, maar zien niets. Het is echt  een oorverdovend lawaai.

Langszaam aan pakken we de spullen bijeen. Het heeft hard geregent en het druppelt nog steeds. De mooie stenen op het wegdek zijn ineens niet zo mooi meer. Spiegelglad!  Half over de stoep en soms lopend zoeken we onze weg. Het is drukker in  de straten dan gisternmiddag, dus oppassen. Het verkeer krioelt  door elkaar. Het is er vast aan gewend want zonder elkaar te raken vervolgt ieder zn weg. Mee doen met het verkeer denk ik en dus druk ik overal waar het kan de fiets tussen. Het werkt, en ik kijjg ook de ruimte die ik nodig heb in het verkeer.

Wetend dat we wederom een zware dag hebben, gaan we op pad. Na 6  km vinden we naast de weg een soort van beach huisje. Er is koffie en we ontbijten er met een broodje. De lucht klaart op en alras zitten we in het zonnetje te . Nog even en we zijn op de camping waar we zullen blijven. We hebben geen haast.

Bij het opstappen verwachten we nog 6 km, en het werd 200 m. De camping is er al. Het is 11 uur en ons gebruik is om voordat we de tent opzetten een biertje te drinken. Goede gebruiken houdt je in ere, en dat houden we zo.

De zon schijnt, het tentje staat met uitzicht over zee. Wie doet ons wat.

Na even stappen we op de fiets en rijden naar Bisceglie. Het dorp waar we zijn.

Aan de haven drinken we wat en hangen wat voor ons uit. Heel apart zo'n fietsloze dag.

Het weer slaat om en gaan terug naar de camping. Totdat het niet meer mogelijk is blijven we voor de tent, om er toch maar in te gaan zitten. Het onweert en ook niet zo'n beetje. Wel drie keer komt het over. Het sputteren wordt een volwassen regenbui.  We wachten het slapend en lezend af. Dan is het klaar en klaart het op, al wordt het niet meer zonnig.

We hangen op de camping. Spelen poolbiljard en spreken met andere nederlanders in het lokaal.

Tegen italiaans etenstijd gaan we op nieuw naar het dorp. Op de fiets.

Er is een processie optocht en zien het aan. Het zal vast een feestdag zijn want vanochtend begon toch met kanonslagen.

Morgen weer een rustige dag waarin we wat gaan fietsen in de omgeving.