dag 1 De kop is eraf Almelo- Duisburg 145 km - Reisverslag uit Duisburg, Duitsland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu dag 1 De kop is eraf Almelo- Duisburg 145 km - Reisverslag uit Duisburg, Duitsland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

dag 1 De kop is eraf Almelo- Duisburg 145 km

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 April 2014 | Duitsland, Duisburg

Om half 10 zijn we dan vertrokken, uitgezwaaid door vele vrienden en familie. Leuk dat ze er allemaal waren.

Het fietsen met volle bebakking was wel even wat heel anders dan met een lege fiets. Met deze volle bepakking had ik nog niet gefietst.

Het eerste gedeelde ging voorspoedig. Via Bornerbroek, Delden en Bentelo binnendoor naar Rietmolen waar na een uur fietsen werd als eerste gestopt voor een kop koffie. De eigenaresse was erg vriendelijke maar had een de koningsnacht flink gevierd, en dat was haar aan te zien. |Horecapersooneel hebben het niet gemakkelijk. Via Winterswijk, ook hier koffie gedronken, (bedankt Otto) gingen we de grens over bij het 't Woold.

Hier had de navigatie er geen zin meer in en verloor contact met de sateliet, en de overige hulpmiddelen zoals de "smart"telefoon ook niet.

Hierdoor werd het meteen al een beetje dwalen door de open velden van beginnend Duitsland. Even later toch de juiste weg gevonden en waren we zonder erg veel omwegen toch in Duisburg. Dat was ons reisdoel van vandaag. We hadden niet helemaal de snelste weg genomen want bij eerdere fietstochten die ik al gemaakt had, wist ik dat door stadsdeel "Marxloh" het als buitenstaander het niet leuk fietsen is.

Na de vele kilometers waren we blij dat we bij de DUYC aankwamen. Hier werden we opgewacht door vrienden die we ´s morgens ook al hadden gezien tijdens het uitzwaaien. Het is net onkruid.. kom je moeilijk vanaf ;-). De eerste avond werd prima doorgebracht waarbij het verloren vocht goed werd aangevuld. De gastvrijheid van Albert is altijd overweldigend.

Bij het opstaan vanochtend viel de regen met bakken uit de lucht. Het was één grijze druilerige massa. Ik vermoed dat het zo wel zal blijven vandaag. Gelijk een doorbijter dus...

• 27 April 2014 - 13:08

Julia:

na regen komt zonneschijn! kalm aan en het vocht komt nu uit de lucht vallen dus voor tekort hoef je niet bang te zijn!

• 27 April 2014 - 18:29

Inge:

Ik sluit me aan bij de woorden van Juultje... ;-)
    Groetjes xxx

• 27 April 2014 - 20:25

Rob:

He Henkie en Fred Balotelli, top wat jullie ondernemen. He Henkie, er was 1 juiste weg naar Rome zei je, maar zoals ik al zei er leiden vele wegen naar Rome. haha. En zoals Julia al zei naar regen komt zonneschijn. Veel plezier nog.