Dag 3 van Rodenkirchen naar Brey 110 km - Reisverslag uit Brey, Duitsland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu Dag 3 van Rodenkirchen naar Brey 110 km - Reisverslag uit Brey, Duitsland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

Dag 3 van Rodenkirchen naar Brey 110 km

Blijf op de hoogte en volg Henk

28 April 2014 | Duitsland, Brey

Vanochtend om half zeven opgestaan. Het was droog maar door de dauw de tent nat ingepakt. Met iets stramme benen begonnen met fietsen maar naar een kilometer of tien werd het snel beter. Mooi langs de Rijn. het fiestpad is vlak en fietst geweldig. lang openvelden en dan weer door een bos. Een echt rivieren landschap zoals wij het kennen is het niet maar wel indrukwekkend.
Onze eerste stoppunt is in Bonn. Hier heerlijk koffie gedronken en een punt aardbeien gebak. Ja ja in de zon!
Bij het wegfietsen knapt er meteen weer een spaak in Fred's achterwiel. Om gek van te worden. Het wiel is gewoon niet goed. Veel te veel spanning op de spaken. We hebben nu sterke twijfels bij de kundigheid van de toch wel zeer bekende fietsenmaker in Almelo. Bij de Bonnse fietsenmaker die gelukkig dichtbij was, maar het hele wiel vervangen. Een spaak eruit kan gebeuren en die hebben we ook wel bij ons, maar dit werd te gek.
Na een klein uurtje weer verder gefietst. Nu zonder problemen.
Broodje onderweg gegeten bij de brug van Remagen. Althans wat er nog van over is. Een historisch punt in de tweede wereld oorlog. Hier kwamen de geallieerden toch de Rijn over waardoor het verlies van nazi Duitsland een feit werd.
Door de prachtige natuur van de Rijn naar Koblenz. Alweer een mijlpaal in de reis. De Duitse Eck, daar waar de Moezel in de Rijn stroomt. Hier staat het grote standbeeld van Koning Wilhelm. Een bezienswaardigheid, want het is er druk.
We hadden er vandaag al 100 kilometer op zitten en besloten de eerste camping te nemen na Koblenz.
Het is een camping geworden die verdacht veel lijkt op de Pooksbelten in Almelo op haar nadagen.
Een oude nog net niet vervallen camping.
Er is nog een groep uit Vriezenveen en omgeving. Ook op weg naar Rome.
Morgen verder naar de Loreley en dan door naar Worms.(als het goed gaat)

  • 29 April 2014 - 07:08

    Waarde:

    Hallo Henkie (en Fred). Goed bezig jongens!!! Goed op de weg letten als je langs de Loreley komt. Die bitch heeft al een hoop ellende veroorzaakt.

    PS. Ik wacht met smart op de 1e foto's.

    Gr erik

  • 29 April 2014 - 09:15

    Leny Baarslag:

    Hallo Fred en Henk.
    Laat ik me eerst even voorstellen, want Henk kent mij niet en ik ken hem niet.
    Ik ben de liefste zus van Fred. Vol bewondering volg ik jullie reis en zie 's morgens uit naar het verslag.
    Gaan jullie alleen verder of sluiten jullie je aan bij groep uit Vriezenveen?
    Heel veel plezier met deze grote onderneming en geniet er van.
    gr. Leny

  • 29 April 2014 - 09:41

    Harrie:

    Goedemorgen Fred en Henk,
    Ik ben een van de vele broers van Fred en omdat wij vaak op vakantie gaan daar waar jullie nu fietsen weet ik hoe mooi het daar is , kan mij goed voorstellen dat jullie van de omgeving genieten.
    Nu fred zijn wiel vervangen is hoop ik dat jullie nu probleemloos door kunnen fietsen.
    Ik heb grote waardering voor jullie prestatie en volg de verslagen met veel genoegen.
    Fiets ze maar weer en tot een volgende keer, harrie en hennie.

  • 29 April 2014 - 23:30

    Hugo :

    Lekker bezig Pa! , al mokkeltjes gezien op de campings? Gr aan Fred! Ciao bambino

  • 30 April 2014 - 00:05

    Ruth:

    Jooo mattie,
    Ik sluit me aan bij huug? Al mokkels ofwa?! Hahahah
    Wel zielig voor jullie hoor met die spaken. Maargoed het kan niet altijd gaan zoals je het wilt. Nou ik zeg veel plezier morgen en slaaplekker!!

    Kussies

  • 30 April 2014 - 00:43

    Henk Seckel:

    @erik ..foto's komen nog
    @leny..we fietsen alleen verder..maar ze zijn ook weer in Worms..in de jugend herberg
    @hennie en harrie nu gaat het goed met de fiets van fred
    @mijn kinderen.. jongens gedraag je..haha..nee geen chickies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 05 Juni 2011
Verslag gelezen: 808
Totaal aantal bezoekers 47757

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 27 Mei 2018

Fietsen van Venetië via Rome naar Bari

26 April 2014 - 30 Mei 2014

Fietstocht van Almelo naar Rome

Landen bezocht: