dag 6 van Bruchsal naar Tubingen 100 km - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu dag 6 van Bruchsal naar Tubingen 100 km - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

dag 6 van Bruchsal naar Tubingen 100 km

Blijf op de hoogte en volg Henk

01 Mei 2014 | Duitsland, Tübingen

Zoals we gisteren al vertelden zou vandaag een zware dag worden. In het Natuurvriendenhuis kan niet ontbeten worden. Dat het een zware dag zou worden werd nog ook eens versterkt doordat er geen enkele winkel of broodjeszaak open was. Zonder ontbijt gaan we op pad, iets wat mij niet ligt.

1 mei is zols bij ons Hemelvaart. De jeugd trekt erop uit met een bolderkar vol drank en met een geluidsinstallatie. Wel honderd hebben we er gezien. Ouderen lopen een ommetje een gaan dan naar de biertent waar er velen van zijn opgesteld. Bij elk dorp wel één. Daar wordt dan ook de voorjaarsboom opgezet. Een boom met fleurige linten en andere versiering.

We zijn vertrokken om half negen met een bewolkte lucht en het was koud. Zolang je fietste was het te doen, maar ook niet meer dan dat. Gelukkig vonden we na dertig kilometer een broodjeszaak. Hier konden we ontbijten. Even nog getwijfeld om het nu te doen want we fietsten nu juist zo lekker. Later bleek dat dit de enige mogelijkheid was dat we gestopt waren. De andere zaken die we tegen kwamen waren echt dicht.

De ochtenden gaan meestal lekker snel en kunnen we goed opschieten. Dat zijn echt onze kilometervreters. In de buurt van Weil am Stadt werd de lucht steeds zwaarder, en begint het te sputteren. Dit gaat over in een stortregen die ons de hele middag als douche zal bijblijven. Hoewel dit niet zo ergis, daalde ook de temperatuur tot een minimum, en hierdoor ook ons moraal. We hadden gedacht lekker de hele dag goed te kunnen fietsen maar met zo'n wolkbreuk gaat de lol er snel af. Ja, een dipje maakt meester van ons. We zijn dan ook 6 dagen onderweg en de kleine pijntjes voelen zich thuis in ons lichaam en denken er iets meer de dienst uit te kunnen maken. Wat ook zo is.... Tja... dus over vandaag kan ik kort zijn. Het was zwaar. Geen enkel vlak stuk, het echte klimwerk en dan ook nog soms door de modder. De fiets zwabbert over de weg met die bepakking. Toch wel weer 120 km op de teller getrapt. Dat houdt ook in dat we nog maar 150 km boven de Bodensee zitten. De route was evenals de andere dagen wel een dierbare belevenis. Prachtige vergezichten, mooie akkers met koolzaad of een bloemenzee. Hoewel de natuur nog niet zo ver is als bij ons thuis. Dit zal wel door het slechte weer van de afgelopen weken komen, kun je er al wel heel wat van maken.

We zijn nu in Tubbingen. Wederom een jeugdherberg. Bij de camping in Tubbingen was geen stacaravan te huur, en in een stortbui is het niet prettig om een tent op te bouwen.

Een 2 twee persoonkamer en weer gaan we niet koken. Het niet echt een straf, want je hebt er ook niet echt zin in om na 7 en een half uur fietsen ook nog eens te gaan koken.

Tubbingen aan de Neckar is een oude plaats met vele vakwerkhuizen, die vooral rond het centrum uit de 18de eeuw stammen. Prachtig! Ach de Pizzaria is onze vriend en dus eten we erweer. Het wordt ook onze eerste avond op het terras. Op een plein midden in Tübbingen. Onze tafel wordt omgeven door mooie Duitse vakwerkhuizen. Een mooi oud plein waar ik nu schrijf. Morgen weer bijtijds op en dan de beklimming van de Schwabisch Alp, nog niet zo hoog als de Alpen maar toch een eerste kennismaking en de hoogte in onze reis tot aan de Bodensee. We kijken al een beetje uit naar zondag. Onze eerste rustpauze (1dag) in Dalaas, Oostenrijk.

Qua kilometers stelt het morgen niet zo veel voor, slechts 90 km, maar nieuw wordt de hoogte. Hopelijk gaat het ons goed af. Toi toi toi zoals de Duitsers zeggen.

• 02 Mei 2014 - 04:50

Rob Benerink:

Prachtig, hoop dat alles zo voorspoedig blijft gaan en geniet er vooral van dit maak je nooit meer mee hoe zwaar het soms ook zal zijn

• 02 Mei 2014 - 07:15

Annemarie:

Respect heren voor jullie inspanningen én hoe jullie alles in het werk stellen om de moraal hoog te houden! Ik hoop dat jullie wat minder zware dagen tegemoet gaan onder betere weersomstandigheden!

• 02 Mei 2014 - 14:07

Ruth:

Netjes mattie... volgens mij kom je straks als een slanke den terug als ik je verslagen zo lees.
    Hier gaat alles prima in Huize Seckel!! Aankomend weekend = Feest weekend haha!! Succes verder

Later xxx

• 02 Mei 2014 - 19:42

Miranda Van De Belt:

toppers! jullie komen terug als dunne mannetjes.
    Succes!

xxxx

• 02 Mei 2014 - 22:53

Miranda Guttink:

Hallo Henk en Fred,
    Mooi dat jullie de fietstocht maken.
    Ik volg jullie met plezier en lees iedere keer
    de mooie verslagen van jullie mooie routes.
    Ben de moeder van Melanie, Maicke, Michelle & Bo.
    De opa en Oma zijn Harrie en Hennie (Broer van Fred)
    Groetjes en succes