Dag 8 Van Illmensee naar Feldkirch 126 km - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Henk Seckel - WaarBenJij.nu Dag 8 Van Illmensee naar Feldkirch 126 km - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

Dag 8 Van Illmensee naar Feldkirch 126 km

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 Mei 2014 | Oostenrijk, Feldkirch

We hebben goed geslapen in de caravan, en vertrekken iets later dan normaal. Als ontbijt één Bockworst die we in de waterkoker hebben warm maken. Hoe zou de thee nu gaan smaken wanneer deze koker weer gebruikt wordt voor thee? We willen er niet de lang over na denken. Asociaal dat wel, maar wel lekker iets warms. We gaan onderweg wel even ontbijten.

We fietsen weg en het koud. Héél erg koud. Een graad of 10. Bibberend op de fiets. Je ziet jezelf uitademen. Het leek wel winter. Nee, dit was anders voorgesteld zo in mei.

We doen toch we alleen korte fietsbroek aan. Het begint weer een flink stuk bergaf. Heerlijk om zo je dag mee te beginnen.

Langs akkers met hop, die net begint te groeien, en vele appelboomgaarden komen we langzaam aan bij de Bodensee. Het blijft steenkoud dus echt veel zin om te stoppen hebben we niet. Toch lonkt de warmte en doen we hier onze eerste stop. In Wasserburg aan de Bodensee drinken we koffie om warm te worden. Hierna verlangen we er niet na op de fiets te stappen. Intussen heeft het al gesneeuwd. Toch stappen we maar weer op de fiets hopend dat het weer beter wordt. Vreemd dat je in andere reisverslagen nooit leest dat het ook wel eens even niet leuk is en dat het afzien is. Onze eerdere kleine pijntjes worden duidelijker en zijn meer aanwezig. Fred heeft de enkel dik van het fietsen en mijn knie doet soms niet erg lekker mee.

Ondanks dat we hadden gezegd dat we bij slecht weer de boot zouden nemen, fietsen we toch door. Het is onze eer te na. We zouden toch fietsen naar Rome, en het eerdere treinreisje bij Köln zit ons ook niet lekker, al was deze noodgewongen en niet meer dan 30 km.

In Korlach, na weer lang op een dijk te hebben gefietst, hebben we opnieuw zin aan een warm kopje koffie. We stoppen bij de bij de plaatselijk tennisclub. Ze waren bezig met het voorbereiden van een feestavond, maar een kopje koffie konden we wel krijgen. We namen ook een Snickers bij en bij het weggaan hoefden we niets te betalen. Wat komen we toch heel veel vriendelijk mensen tegen. Echt ze zijn allen heel behulpzaam zijn. Super!

Het bleef vandaag koud en grauw. Aan eind van de middag ook nog mieserregen. Dat is dan dubbel zo koud. We beluiten wederom geen tent op te bouwen.

Er wordt gekozen voor de jeugdherberg in Feldkirch. Alleen moeten we er nog even komen.

Zoals alle dagen al lopen begint het pas echt zwaar te worden na de 100 km. Vandaag dus ook weer door geploeterd.

Na aankomst in de sneeuw bij de jeugdherberg gaan we bijna half uur onder de douche staan om weer warm te worden.

Zo meteen lekker uit eten. Ik denk Schnitzel....we zijn tenslotte in Oostenrijk!

• 03 Mei 2014 - 20:30

Marian En Hens:

Hoi Henk en Fred,

Geweldig om jullie reisverslagen en avonturen te lezen.
    Wat een pech steeds.
    Maar jullie zijn wel echte bikkels!!!
    Succes verder en we blijven jullie volgen!!

Groet oet Maarkel

• 03 Mei 2014 - 22:21

Mark :

Henk en Fred, top wat jullie presteren. Geniet van de rustdag.
    Die hebben jullie hard nodig. Wij lezen de verslagen, en wensen jullie nog een voorspoedige reis en hopelijk wat warmer weer.
    Gr. Mark, Paula, Daphne en Rogier

• 04 Mei 2014 - 10:19

Leny Baarslag:

Hallo Fred en Henk.
    Wat zullen jullie die regen zat zijn. Het zal toch wel een keer anders worden. Één troost, het is hier ook niet echt voorjaar. Ik vind het heel knap dat jullie toch de moed er in houden. Geniet van de rustdag. Er is vast wel veel te zien. Ga maar eens extra lekker eten en neem de tijd om een lekker pilsje te pakken, of is een borreltje misschien wel net zo goed om de kou helemaal uit jullie lichaam te laten verdwijnen.
    Wij gaan straks even in de Krim kofie drinken, en zullen dus wel meer verhalen horen van Julia, die ook bij moeder zou komen.
    Wij maken ons langzaam klaar voor onze vakantie. Niet op de fiets, maar heerlijk in het vliegtuig naar Crand Canaria. Daar aangekomen zullen we lekker genietan van het warme weer daar. Heel wat anders dan de kou die jullie hebben geleden. Zo houd iedereeen zijn eigen vakantie. Diep respect voor jullie wat jullie allemaal ondernemen. Niets voor ons.
    Als wij 21 mei weer thuiskomen, zullen we jullie verslagen weer met veel interesse volgen.
    Een dikke pakkert voor Fred en natuurlijk ook een beetje voor Henk.
    Die het voorzichtig aan en blijf vooral genieten van jullie reis. Het mooie weer zal voor jullie ook wel komen.
    Misschien verlangen jullie straks wel eens naar een regenbui als het weer anders wordt.
    Groeten en veel liefs van ons.
    Leny en Hendrik Jan.

• 04 Mei 2014 - 11:07

Corine:

Ha heren,
    Wat hebben jullie een rot weer! Schrale troost: het is hier ook niet echt warm.
    Maar ik weet zeker dat over een tijdje de zonnebrand niet aan te slepen en aan te smeren is.
    Geniet van jullie rustdag, kieper er eerst maar een flinke neut in om weer een beetje op temperatuur te komen. Nog heel veel succes en plezier. We blijven jullie volgen.
    Ruth & Hugo: jullie ook veel plezier! Laten jullie die neut maar achterwege ;-)

• 04 Mei 2014 - 11:25

Hensiepensie:

Ha Henkiepenkie,
    Goed bezig jongens. het is te hopen dat jullie nog een beetje zon krijgen, anders worden jullie niet bruin.

Groet,
    Hensiepensie