dag 9: van Feldkirch naar Dalaas 46km - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Henk Seckel - WaarBenJij.nu dag 9: van Feldkirch naar Dalaas 46km - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

dag 9: van Feldkirch naar Dalaas 46km

Blijf op de hoogte en volg Henk

04 Mei 2014 | Oostenrijk, Dalaas

Het was een zeer onrustige nacht.
Er was een dansgroep uit St. Oedenrode in de herberg, die om 5 uur 's morgens opstonden. Onvoorstelbaar wat een horken zijn die mensen. Echte Brabo's. Luid roepen naar elkaar en toeters die afgingen. We waren bijna geneigd om ook op te staan en ze allemaal de herberg uit te trappen.
Ik hoop dat ze vandaag geen prijs winnen, bij wedstrijd waar ze aan meedoen. Zoete wraak!

Het is bijna niet voor te stellen maar toen we opstonden, scheen de zon. nog ietwat waterig maar geleidelijk al wat beter. Dit kon niet anders dan een mooie dag worden. Ook de kilometers viellen ook mee.
Met de jas nog aan, vertrokken in zuidelijke richting. Daar moeten we tenslotte zijn. Met een klein klimmetje zaten we snel op de route en reden we naar Bludenz. Een mooi pad dat zo nu en dan word geflankeerd door een snel stomende bergbeek, gevolgd door een schitterend meer. Het hellingspercentage was nihil, zodat het aangenaam fietsen is. We werden ook nog getrakteerd met de wind in de rug, dus wat wil je nog meer! Een vakantie gevoel maakte meester van ons.

In Bludenz weer aan het innerlijke gewerkt. We hadden er de tijd en hebben dan ook de stop langer gemaakt dan we normaal zouden doen. In het zonnetje wel te verstaan!
Langzaam aan beginnen de bergen rond om ons heen te groeien. En kijken we er vol bewondering naar. Ook wel met een beetje angst.
Bij Bludenz verlaten we de voorloper van de Rijn en komen we in het dal van Arlberg. Met een steigingspercentage van 4 à 5 procent is deze goed te doen.
Vanaf waar we fietsen zijn de besneeuwde toppen niet eens zo heel ver van ons vandaan. Iets waarvan we verwachten de aankomende dag nog wel meer mee te maken hebben. Het zonnetje doet zijn best en langs mooie weilanden met heel veel bloemen en koeien met bellen om, komen we in Bings en Stallehr. Hier wordt de weg steiler en zijn heuvels van 8-11% geen uitzondering. Niet lang maar wel heel gemeen. Langzaam naderen wij ons einddoel van vandaag, Dalaas.

Hier maken we gebruik van het huisje van Adèle en Jos. Ook dit ligt tegen de helling op maar aangekomen is het er heerlijk. Wassen, douchen, alles staat ons ter beschikking. Om 14.00 uur waren we er en hebben uit de wind in het zonnetje gezeten. Je merkt wel dat het wat hoger ligt. De temperatuur is zeker 2 graden gedaald in vergelijking met Bludenz, en is het ongeveer 13-15 graden.
Vanaf nu tot dinsdagochtend rust houden, fiets poetsen!!!

• 04 Mei 2014 - 18:10

Julia:

Net terug uit de Krim waar jullie de hartelijke groeten moeten hebben van Gerard en Inge (Lenie was net weg) en natuurlijk van moeders die erg bezorgd is en zich afvraagd of jullie wel een warm onderdak hebben en goed eten.
    Heb gezegd dat jullie niets tekort komen en goed voor jullie zelf zorgen. (straks afkicken van elke dag bier en uit eten)
    We zijn erg trots op jullie en we kunnen niet wachten tot 27 mei.
    Ik ga zo werken en de kids maken een feestje hier prima.
    Tot gauw horens.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX voor jullie allebei

Groeten van de kids en mij Julia