Dag 10: Rust in Dalaas. - Reisverslag uit Schönwies, Oostenrijk van Henk Seckel - WaarBenJij.nu Dag 10: Rust in Dalaas. - Reisverslag uit Schönwies, Oostenrijk van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

Dag 10: Rust in Dalaas.

Blijf op de hoogte en volg Henk

05 Mei 2014 | Oostenrijk, Schönwies

Om half tien opgestaan. Het was super zonnig met een klein briesje.
Om te ontbijten moesten we eerst naar de winkel. Besloten om naar beneden te lopen. Bij de supermarkt aangekomen bleek dat deze werd omgebouwd. Sorry? Dus geen ontbijt? Gelukkig was er nog een klein bakkerijtje in het dorp aan de andere kant. Daar broodjes gehaald, ach en of ze ook nog beleg had. bv kaas, worst etc. Ja, dat was geen probleem. Die hebben we nu dan ook. Voor een heel weeshuis aan beleg. Je moet ze niet de vinger geven , want dan nemen ze je hele hand. Maar geen honger (trek) is ook fijn. Na een half uurtje lopen zijn we weer boven bij het huisje.
Ontbijten in de zon en daarna fiets zijn toiletgemaakt.
Fred ging nog hardlopen en ik bleef in het zonnetje.
Toen Fred terug was, besloten we met de trein naar klosterle te gaan om daar wat inkopen te doen. Het station ligt net boven het huisje dus een makkie.
Bij het station aangekomen horen we van de stationschef dat er al jaren geen trein meer stopt in Dalaas. Waarom dan nog een station met een stationschef? Zo ver komen de melkertbanen toch niet?
Terug naar het huisje en weer in de zon. Het is ineens vreemd zo'n stille dag. Ik mis de dynamiek, de reis, het afzien. Een geplande rustdag krijgt zo ineens een ander gezicht. Morgen weer lekker fietsen over de Arlbergpass!! Jippie!