Dag 11: van Dalaas naar Pfunds am Retchenpass 85km - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Henk Seckel - WaarBenJij.nu Dag 11: van Dalaas naar Pfunds am Retchenpass 85km - Reisverslag uit Pfunds, Oostenrijk van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

Dag 11: van Dalaas naar Pfunds am Retchenpass 85km

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 Mei 2014 | Oostenrijk, Pfunds

Om half 9 vertrokken. Gelijk moesten we berg op. Niet even de stramme benen laten wennen, maar gelijk vol aan de bak fietsen.. In kosterle halen we bananen en cola, je moet je tenslotte ook een beetje voorbereiden op een bergpas. Het eerste stuk fietsen we veel door een paar tunnels. Dat we hier geen liefhebbers van zijn mag duidelijk zijn. De autos scheuren voorbij met een snelheid van 90, terwjl wij slechts tussen de 6 en 10 km per uur gaan. Buiten de tunnelsom is het weer en is het zonnig en lekker om te fietsen.
Het eerste stuk van de Arlbergpas is steil en het bracht het nodige zweet los.
De laatste en langste tunnel konden we gelukkig omheen fietsen. Dat was een hele opluchting. Het grootste gedeelte hadden we een helling van 10% en deze werd op het laatst 6-8%. Dat was dus een stuk aangenamer om te fietsen.
Druk was het niet op de steile bergweg zodat we veel alleen naar boven hebben gefietst, met om ons heen de sneeuw, de zon en een snelstromende bergrivier.
Na 2,5 uur waren we boven op de top. De top van de Arlbergpas op 1900 m hoogte. Ik kon bergop de berggeit als Fred is, niet bijhouden, zodat deze overwinning op zijn naam staat. (Mr. Pantani)
Gelukkig heb je klimgeiten en geslepen dalers. Haha deze is voor mij. Met 70 km per uur berg af geeft mij echt een kick. Ik kon niet harder. Ook niet als ik plat over het stuur ging liggen.
Binnen 15 min. Stonden we allebei beneden.

Hierna door gefietst naar Landeck. Hier konden we ons weer opmaken voor de Retchenpass. We hadden lang het idee dat we die er ook bij zouden kunnen doen.
Het werd echt een vorm van zelfoverschatting. De eerdere beklimming had zijn sporen achtergelaten en het was een best eind.
We hebben ons een camping vlak bij Pfunds opgezocht. En met de vooruitzichten dat het vannacht gaat vriezen met zo'n -7 graden een echte onderneming.
Ik heb volgens mij straks alle kleren aan die ik bij me heb.
De tent staat in een soort hooihuisje. Hierdoor zeker geen regen of sneeuw op ons dak.

Morgen door naar de Retchenpass en dan de grens over Italie in. Het schijn daar beter weer te worden, maar mogelijk ook een fohn. We zullen wel zien. Problemen verlegen hooguit je weg, nooit je doel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 05 Juni 2011
Verslag gelezen: 830
Totaal aantal bezoekers 47750

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 27 Mei 2018

Fietsen van Venetië via Rome naar Bari

26 April 2014 - 30 Mei 2014

Fietstocht van Almelo naar Rome

Landen bezocht: