Dag 22: Van Monte di Fo naar Florence 50 km - Reisverslag uit Firenze, Italië van Henk Seckel - WaarBenJij.nu Dag 22: Van Monte di Fo naar Florence 50 km - Reisverslag uit Firenze, Italië van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

Dag 22: Van Monte di Fo naar Florence 50 km

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 Mei 2014 | Italië, Firenze

Na een klein beetje regen in het begin van de avond, bracht de morrgen weer zon. We konden ons opmamen voor de tweede dag in de Apenijnen.
Ik had al meten het gevoel dat de benen vandaag niet mee wilden doen. Zwaar en stram. Ik zag dan ook als een berg tegen de dag op, lettelijk en figuurlijk. Wat Fred gisterenmiddag had kreeg ik nu.
Toch op pad want we moegen verder. Gelukkig geen grote etappe.
Het begone meteen met een afdaling van 20 km gevolgd door 10 km klimmen. Gevarieerd tussen 8-10%. Niet iets weer je om staat te springen als het niet lekker fietst.
Het landschap daarin tegennis super mooi. Verre uitzichten kom je bijna bij elke bocht tegen. Hier en daar een verwaalde boomgaard maar hoofdzakelijk bossen, graslanden en velden vol klaprozen.
De huizen en de omgeving is precies zoals je toscane voorsteld, hoe verrassend?!
Na een enigszins zware tocht op de camping aan gekomen die weer in de tuin van de jeugdherberg is. Het gebouw is een typische italiaanse villa, met een hal vol met fresco's.
De camping daarin tegen is vervallen en doet onverzorgd aan. Het sanitair is gedateerd maat voldoet. Zoals op de meeste campings die we bezocht we hebben kun je gaan staan waar je maar wil. We staan met z'n drieen op het terrein.
Na volledig te zijn ingericht gelijk met de bus naar het centrum gegaan. Een gewelidige stad om in rond te lopen. Op elke hoek an de straat sta je weer versteld van de gebouwen en de kunst. Vooral de kolossale dom is indruk wekkend. Hoe is het mogelijk dat deze gebouwd is in die tijd.
De hele middag hier rond gelopen en ook s avonds gegeten.
Nu weer bij de jeugdherberg waar het stikt van de voetballers van AS Roma, en Forientina. Vast een tournooi in de buurt.
Morgen een dagje rust. En weer de stad in.
Maandag weer fietsen en maken we ons op om de laatste dagen van de route te fietsen. Nog ca 400 km en hopelijk met betere benen....

• 18 Mei 2014 - 09:33

Julia:

Hallo kanjers, laatste loodjes, groeten van heeeeeeeeeeel veel mensen van PH.
    (en van ons natuurlijk)

tot over 10 dagen
    Julia

• 18 Mei 2014 - 21:24

Rans Heitsma:

Beste Henk en Fred

Ja wat een prachtige stad, dat Florence. Vooral als je je bedenkt dat al die stenen gebouwen en de he;e stad gebouwd werden in de tijd dat bijv. Amsterdam nog een groot moeras was met hier en daar wat houten gebouwtjes. Echt waar !
    Goede reis verder.

Groeten van Rans.

• 18 Mei 2014 - 22:31

Fred De Ram:

Heren,

Florence, de stad van Robert Landon (Dan Brown)
    Alleen al het vergezicht als je van bovenaf de stad ziet liggen.
    De stad zit vol met geschiedenis, en onwijs mooie kerken.
    Ik ben jaloers op jullie tot aan Rome is de route hier op zijn mooiste.

En de benen dat gaat morgen vast weer goed.
    Geniet er van wat voor je het weet zijn jullie in Rome

Geniet
    Met vriendelijke groet vanuit Holland