Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Februari 2014 | Nederland, Almelo

Na jaren van dromen en het lezen van andere reisverslagen van mensen die naar Rome fietsten, ben ik nu eindelijk zelf aan de beurt. De zachte winter geeft gelukkig de mogelijkheden om kilometers te maken. Nog ca. zeventig dagen en dan op de eerste Koningsdag van onze Koning Willem Alexander vertrekken wij, om vervolgens op 02 juni terug te keren met het vliegtuig vanuit Rome. Een fietstocht van ca. 2300 km

Vorig jaar heb ik al kennis gemaakt met de bergen in Oostenrijk toen ik de Tauernradroute fietste en heb ik daarnaast op de fiets de Groß -Glockner beklommen.

Een hele pittige tocht maar gaf gelijk aan dat ik meer wilde. Het waas geweldig! Ik houd van de bergen.
De bergen, nee daar ben ik niet bang voor.. Nu nog wel voor de juiste de afstelling van de fiets. Zouden zadel en stuur wel goed afgesteld zijn? Elke keer na 80 kilometer in het zadel begin ik toch lichtelijk het te voelen.
Hopelijk wordt het nu beter nu ik deze weer iets versteld heb. Even weer gewoon testen dus.

Fred en ik hebben gekozen voor de route van Hans Reitsma omdat deze autoluw of autovrij is. Een geweldige route. Het eerste stuk van Amsterdam naar Arcen is door mijn al verkend op de fiets en nodigde uit naar meer.


  • 11 Februari 2014 - 17:11

    Arnold:

    Ja moat, dat is nogal wat. Moeten jevoor de tijd maar ff een beetje moed indrinken.
    Ik help je wel....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 05 Juni 2011
Verslag gelezen: 743
Totaal aantal bezoekers 47848

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 27 Mei 2018

Fietsen van Venetië via Rome naar Bari

26 April 2014 - 30 Mei 2014

Fietstocht van Almelo naar Rome

Landen bezocht: