Dag 2 Een onverwachte dag 65km - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu Dag 2 Een onverwachte dag 65km - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

Dag 2 Een onverwachte dag 65km

Blijf op de hoogte en volg Henk

27 April 2014 | Duitsland, Köln Rodenkirchen

Vanochtend begon zoals vanochtend al gemeld met een hele lange regenbui. Omdat het gisterenavond laat was geworden wilden we niet te vroeg weg. 10.00 uur sowieso een mooie tijd om te vertrekken en bepakt en gezakt stonden we klaar. Nog even de laatste hand aan de fiets. Nog even de banden oppompen en dan weg. Helaas ontdekten we dat Fred een scheur in de buitenband had waardoor het noodzakelijk was deze te vervangen. De opstaande putten op de duitse fietspaden had zijn tol al geëist.

Maar waar koop je een band op zondagochtend? Nergens te vinden. We zijn zelf de openzijnde zondagsmarkten afgegaan. Uiteindelijk bood de fiets van Albert een oplossing. Hier werd vakkundig de buiten- en de binnenband vanaf "gesloopt". Deze beide banden werden gemonteerd op de fiets van Fred. Nu kwam een volgens probleen aan het licht waar we geen rekening mee hebben gehouden, een Frans ventiel. Waarom geen europese eenheid hierin.

Uiteindelijk reden we om 12.00 uur weg. Al snel kwamen we, met een kleine omweg, in Düsseldorf in de nog steeds neerdalende regen. Toch merk je tijdens het fietsen er weinig van.

In Düsseldorf aangekomen kwamn we in de Marathon terecht die daar gaande was. Het bracht vertier maar ook op onthoud. We vervolgen onze weg via de Fernsehenturm naar de Rijn. De Rijn zal voor de aankomende dagen ons uitzicht zijn, en de zware scheepvaart zal ons zeker vergezellen op onze reis. Veel scheepvaart!

Het valt op dat we toch steeds dezelfde schepen tegenkomen. We fietsen sneller, maar na een kleine stop komen "ze"ons alweer achterop. Net voor Köln een geknapte spaak in het achterwiel van de fiets van Fred en gelijk een behoorlijke slag in het wiel als gevolg. Haha weer die fiets en zondag die ons nekt. We hebben wel een spaak, maar et was natuurlijk aan de tandwielenkant van het wiel. We hebben iemand nodig die hem erin zet. We stonden in een open vlakte en volgens paseerders geen fietsenmaker in de buurt binnen een straal van 5 kilometer. Ook geen camping overigens. Hoe nu? We moeten verder.

We maken de rem los, want die loopt hinderlijk aan en fietsen naar het eerst volgende dorp. We komen via de "Bahnhofstrasse" het dorp binnen en het moet toch gek zijn als er in deze straat geen station staat. Dat blijkt gelukkig het geval te zijn. Dus gauw naar het stationgebouw in een kaartje kopen. Fiets in de trein en op naar Köln.

Je hebt volgens ons meer kans op een fietsenmaker in een grote stad als Köln dan elders. En zeker op zondag.

In Köln snel de stationsrijwielstalling opgezocht. Daar zou toch misschien wel een fietsenmaker zijn. Gelukkig klopt onze beredenering en samen met de fietsenmaker, die eigenlijk vrij was, de slag verwijderd en een nieuwe spaak gemonteerd. Heerlijk we konden weer fietsen. Gauw weg uit de drukke stad Köln. Wel een mooie stad met een mooie Dom trouwens die echt nog eens beter bekeken moet worden op een andere reis.

25 km achter Köln hebben we een camping opgezocht. Het was tenslotte ook al half 7. Camping Berger in Rodenkirchen aan de Rijn. Hier een wasje gedraaid en daarna heerlijk uit eten. De camping had een goed restaurant met een verhoogd terras die uitzicht had over de Rijn.Vele schepen kwamen voorbij. Erg nuttig is de Rijn zeker. De eerste nacht in de tent is een feest op zich. Het verblijf voor de aankomende weken. Met een dubbele slaapzak, mocht het nog eens koud worden, en een trui aan val ik in slaap. Na een uur is het hommeles op de camping. Ietwat luidruchtige campinggasten hebben het aan de stok met mensen die willen slapen. Wij hopen dat ze het kunnen eens worden meer wachten het niet meer af. De oogleden zijn te zwaar. Morgen hopen we toch meer op te schieten. Ach nu ongeveer 250 km wan huis, in twee dagen. Niet slecht toch?