Dag 18 Van Verona naar Montagnana 70 km - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Henk Seckel - WaarBenJij.nu Dag 18 Van Verona naar Montagnana 70 km - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

Dag 18 Van Verona naar Montagnana 70 km

Blijf op de hoogte en volg Henk

13 Mei 2014 | Italië, Montagnana

Na een avond van heftig onweer, bracht de morgen weer een herlijk zonnetje. Tijd om rustig te ontbijten en de tent te laten drogen hadden we, dus namen we het er van. Genietend met een croissant met een jammetje en een uitzicht over de hele stad Verona heb je enslotte niet elke dag. Een goed begin van de dag.
Toen we alles ingepakt hadden zijn we vertrokken in zuidelijk richting. De Adige volgend. Via een mooi fietspad buiten Verona gekomen en daarna de Po-vlakte ingestuurd. Het landschap doet zich, zoals de reitsma route vermeld, inderdaad heel hollands aan. Kleine slootjes, houtwallen en een welige natuur van fluitekruid langs de bermen. Ook begint hier de mais net op te komen. Verschillende booerderijen zijn vervallenen verlaten, waardoor het toch vreemd aandoet. Langs lange aardbeienvelden, en perebomen.
De wind is verkoelend en de wegen vlak. We kunnen ons voorstellen waarom de route in de zomer wordt afgeraden. Het is er nu al warm.
Achter ons verlaten we de bergen die in donkere wolken zijn gehuld. Het zal daar vast onweren is onze gedachte.
Wij pedelen door richting Montagana. Zo nu en dan heeft onze navigatie het aan de stok met het route boekje. Nee, af en toe lopen ze niet echt synchroom. Maar met gezond verstand komen we er ook welmis onze opinie.
Na iets meer dan 3 uur, met stop meegerekend, komen we in de plaats Montagnana aan. Deze stad is volledig nog ommuurt met kantelen en 4 hoofd poorten. Vast een unesco goed. Schitterend om te zien. Om dat we wat vroeg zijn rijden we naar de achterliggende Lidl om de lunch in te kopen. Op een hoek van het pakeerterrein eten we en leggen onze nog iets natte tenten te drogen.
We slaan ons bivak op in de tuin van de jeugdherberg, die pas om half vier open gaat. Een echte camping is er niet maar tent opslaan in deze tuin is geen probleem. Om 5 uur breekt het onweer dat ons achtervolgt heeft los. Alles staat en we zijn gedoucht. Vanuit de deuropening bekijken we het. We wilden de stqd in gaan maar dat komt dus nu vanavond wel.
al met al een mooie dag.
Morgen naar Ferrara...

• 13 Mei 2014 - 18:31

Jan Van Der Werf:

Hoi Fred en Henk,

Wat geweldig dat jullie al zover zijn. Mooi om de verslagen te lezen. Nog heel veel succes met de resterende kilometers. Geniet ervan.

Groet, jan vdw

• 13 Mei 2014 - 19:05

Gert-jan Van Willigen:

Wat super om jullie een beetje te volgen!! Lijkt me super gaaf om dit te doen. Heel veel succes verder!

• 15 Mei 2014 - 19:17

Martijn :

Leuk om jullie verslagen te lezen, respect!