Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Henk Seckel - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Henk Seckel - WaarBenJij.nu

Rome

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 Mei 2018 | Italië, Rome

Vanochtend om half 9 vertrokken vanaf de camping. De zon was er gelukkig bij, maar had niet genoeg kracht gehad om onze tenten te drogen.

Nat namen we de kleding en kampeerspullen mee.

Gisteren waren we door de eigenaar van de camping naar het restaurant gebracht. Ze had in jaren niet zo'n slecht voorjaar gehad. Normaal is er nooit sneeuw en nu lag er veel,vroor nooit, en nu voor een lange periode.

De wegen zijn daardoor zo slecht en de regering doet er niets aan. Dat kunnen we beamen. Wat zijn die in een slechte staat. Het gaat zeker twintig jaar duren voor het in orde weer is, en vele miljarden. Er is geen weg zonder gaten of kuilen Er wordt er iets gedaan, dan is het patchwork. Geklei. Vele malen hadden we in gaten kunnen rijden van 20 cm diepte.

Meteen vanaf de camping gaat het verkeerd. De afslag gemist. Dus weer improviseren.  Waar kunnen we de route weer oppakken. Het is niet moeilijk, wel korter, maar niet mooier. Wel 17 km afdalen. Dat is dan wel weer fijn. Hierdoor moeten we geen 135 km naar Rome, maar iets minder. De zon heeft nog niet genoeg kracht en we komen in de mist. Fietslampjes en jas aan, en doorrijden. We zitten op de fiets met de gedachte, we hopen dat ze ons zien.

Het gaat goed en na 30 km ontbijten we. Het kon niet op de camping.

Langszaam aan denken we er aan om toch door te rijden naar Rome. Het is nog een best eind nog maar het gaat zo goed.

Via omzwervingen komen we op de hoofdroute van Reitsma terecht. Iets wat we zouden moeten herkennen  van de vorige keer. Het blijft bij flarden maar helemaal onbekend is het niet.

Weer is het af en toe gemeen klimmen 5%, 8% steiging is uirzondering maar met de zon erbij is het fijn fietsen. Zonder jas en alleen in t-shirt, vervolgen we de weg. De natuur blijft achter werd nog gezegd door de camping eigenaresse; maar dat is helemaal niet erg. Het is mooi erg groen en met hele bloemenvelden. Het water wat we bij ons hebben is te weinig en leggen we nog eens aan bij een benzinepomp om dat te verkrijgen. Fietsend over de slecht onderhouden wegen fietsen we verder. Eigenlijk alleen maar met het routeboekje en soms met mobile telefoon en navigatie. Het laatste blijft lastig evenals de vorige keer toen we fietsten.

In de middag komen we naderen we de bekende wegen in de nabijheid van Rome.  Het fietst fijn op het mooiste fietspad van rome, langs de tiber. En we zijn niet de enige. Vele wielrenners komen ons tegemoet. Na 8 km naderen we ons eindpunt van vandaag. Het is onderhand al 16:00 uur. Nog eenmaal tillen we onze fietsen over de vangrail die er in de afgelopen jaren is neergezet. Een kleine 100 meter en we zijn op de camping. Heerlijk met vooruitzicht morgen te kunnen uitslapen.

Gauw worden de tenten opgezet en het luchtbed geplakt die gisteren lek is geraakt. Dan gaan we voor de middagborrel om vervolgens te douchen. De was gaat in de machine en we gaan eten.

Tussentijds wordt de droger gevuld en hebben we morgen echteen vrije dag. Het is nu 23:30 uur en de slaap maakt ons dat we de tent opzoeken. Slaap lekker allemaal